Om børnehuset

I områdeinstitutionen Vadgård arbejder alle 5 børnehuse med afsæt i den faglige kvalitetsramme; Didaktisk Anvendt Pædagogik, omtalt DAP. Alle børn og voksne arbejder projektorienteret, med børneperspektivet som omdrejningspunkt. De voksnes lyttekraft sikrer, at de har en viden og forståelse af barnets udvikling og næste udfordring. Børnene lærer at lytte til de andre børn og til de voksne, som gør dem i stand til at stille nye spørgsmål. Det fælles barne – læringssyn er afsæt for hverdagens aktiviteter og der tages udgangspunkt i barnets styrker. Alle børn skal have mulighed for at være aktive sammen med aktive voksne, så børn og voksne får mulighed for; at få øje på - samt have indflydelse på egen læring, og kan gøre sig erfaringer som de kan bruge gennem livet. Det skal være sjovt at være barn og voksen, så hverdagens opdagelser ikke forudsiges, men skaber nysgerrighed.